2009. november 19., csütörtök

oltás

31. hét

Na, én a nagy oltás-ellenes ma mégis magamba döfettem a Fluval P-t. Én, aki az elejétől kezdve meg voltam győződve róla, hogy bullshit ez az egész és nem kell oltatni, se gyereket, se kismamát, maximum, vagy esetleg egészséges felnőttet, mára már elmondhatom, mindenki oltott a környezetemben. Sőt, kicsit megnyugvással tölt el a gondolat, hogy 2 hét múlva már védettséget élvezhetek és nem kell parázni, hogy mi lesz ha mégis elkapom a kórt. Némileg azért fel-fel sejlik a gondolataimban, hogy ha majd allergiás, asztmás, kruppos vagy ekcémás lesz a bébi, akkor mennyire fogom magamat felelősnek érezni és az oltással összefüggésbe hozni, de a mérleg másik oldala valahogy mégis ijesztőbb. Magas láz, ami szürke hályogot okozhat a babának, tüdővérzés és lélegeztetőgép mint a szövődmények velejárója? Kösz, nem. Akkor inkább egy döfés. Úgysem tudhatjuk, mi mindent okoz majd ez a döfés.
És sokan hülyének is néznek, minek kellett ez, minek az ovist beoltani (el se merem mondani, hogy engem is oltottak). A kérdés gyakran így hangzik: miért kell mindent elhinni amit mondanak, miért kell meghajolni a gyógyszerlobbi előtt, egy nagy lufi ez és nem rosszabb mint a szezonális influenza. Én nem vagyok ilyen összeesküvés-elméletes és hiszem hogy ez sokkal rosszabb mint a rendes, általunk ismert influenza, amikor coldrexel és neocitránnal kikúrálod magadat. Én már elhittem, hogy a kismamák és fiatal felnőttek a veszélyeztetettebbek és ezért inkább vagyok elégedett igy most, mint hogy azon parázzak, mikor robban ki az oviban a járvány. Most már csak az bosszant, hogy a csoport alig 20% oltott, tehát járvány biztos lesz és simán be fogják zárni az ovit is, csak hogy én miért szívok ezért? Mert a többi szülő elhiszi, hogy jó a gyereknek ha elkapja a betegséget??? Nincs igazság... lesz kényszerszünet.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése